Agresif Patenin Parçaları
Agresif pateni genel olarak 2 kısmı ayırabılırız, Bot ve frame olarak. Bir agresif paten
tümüyle ele alırsak aşağıda ki parçalardan oluşur genelde. Farklı markalarda farklılıklar gösterebilir.
Aşağıdaki parçaların türkçeleride Paten Terimleri sayfasında yazmaktadır
Cuff with buckle
Shell
Liner (often with shockabsorber)
Soulframe
Soulplates
Backslideplates
Frame
Wheels
BOT
Agresif paten almak istersiniz , sadece bot olarak alıp frame kısmını ayrı alabilirsiniz.
Agresif pateni bot kısmın özeliklerine göre 2 ye ayırabiliriz
Soft boot : Soft Boot Hard Boot a göre daha yumuşak ve esnektir. Liner bundada vardır.
Hard Boot : Hard Boot plastik gövde ve bunun içinde çıkartılabilir Liner den oluşur.
Kimi Hard Boot lu patenler de Skin denen Hard Boot un dışını çevreleyen bir kılıf bulunur. Spor ayakkabı görüntüsü kazandırır.
FRAME
Agresif Patenın en Önemli Kısımlarından birisi Frame'dir. 2001 yılından beri tüm frameler UFS ( Universal Frame System ) standardında üretilir. UFS standardında olan bir frame UFS standardında olan herhangi bir patene takılabilir. Aslında paten sektörü i.in oldukça iyi bir gelişme olmuştur. UFS frameler bota 2 vida ile tutturulurlar. Frame'inde bazı özellikleri vardır. Standar Frame 4 tekerli olur. Antirocker kullarak grind boşluğu arttırılabilir. Yada Freestyle frame ile sadece 2 teker kullanılbilir. Ayrıca Sert frame ler Rail de iyi sonuç verirken Curb de pek iyi olmayabilir. Yada geniş grind boşluğuna sahip bir frame curb de iyi olurken railde bu kadar iyi olmayabilir.
Frame Bilgileri
Flat Rockering :
4 tekerli frameler hız ce kontrol bakımından çok iyidir. Ancak konu grind olduğu zaman çok iyi bir performans vermezler. Bu durumda Rcoker kullanmak gerekir. Dışlardaki tekerler büyük içlerdeki tekerler daha küçük olur. 2 Tekerin dej avatajlarının yanısıra normal anti-rocker dan daha kontrollüdür Flat rocker. Çünkü gerektiği zaman ortaki tekerlerde yere değip pateni kontrol etmemize yardımcı olabilir.
AntiRocker :
Ortadaki tekerler çok daha küçük ve daha serttir. Yol ile bağlantıyı sadece dışardaki tekerler sağlar. Grind için gayet iyi sonuçlar verir. Ama hız ve kontrol kabiliyeti yönünden biraz fedakarlık vermek gerektiri. Antirocker en çok kullanılan Skate Mod larından birisidir Agresif patende.
High - Low - Rockering :
Yine ortaki tekerler dış tekerlerden daha küçüktür. Ancak Teker merkezleri büyük tekerlerin merkezinden daha aşağıda oldugu için
yer ile Tüm Tekerler irtibat halindedir. 4 teker frame kullanıyormuş hissi verir ama onun aksine grind esnasında performansı iyidir. Çoğu 4 teker frame ile Flat ve antirocker mod oluşturabilirsiniz. Ama High-Low için frame'inizin buna uygun olması gerekir.
Freestyle Frame :
Sadece 2 teker vardır. Orta bölüm tamamen grind için boştur. Grind de çok iyi performans verebilir.
Frame deki Parçalar :
Framespacer Teker ile frame in yan yüzeyi arasında pul görevi görür.
Frame Axle lar tekeri frame e sıkmaya yarar. Tekerin iki yanınada bir tane rulman takılır. Ve bu rulmanın ortasınada Spacer konur ki rulmanlar tekerın yuzeyene basıp dönmesini engellemesin. Spacer takmadan tekerinizi frame sıkacak olursanız. Tekerinizin zor döndüğünü hissedebilirsiniz.
Kimi framelerde Framespacer lerin konumu ayarlanabilir. Bu sayede tekerinizi ileri - geri - sağa - sola hareket ettirebilirniz. Tabiki bu hareketler küçük hareketler olacaktır.
Frame de bulunan parçaların tümü yukarda gözükmektedir. Kimi framelerde 6 , kimi framelerde de 8 lik Axle kullanılır. Kullanılan Axle a göre Spacer de farklılık gösterir. Kimi framelerin Framespacer larının konumu değiştirlip tekerin pozisyonu ayarlanabilirken , kiminde bu ekstra özellik yoktur
Rulman - BearingAgresif patenlerde sadece 608Z formatlı rulmanlar kullanılır. Bu rulmanların iç delik çapı 8 mm dir. Rulmanın dıi çapıda 22 mm dir. İçindeki bilyeler genelde çelik olur. Bu bilyelerin dışarı ile bağlantısın kesme için rulmanın her iki yanında kapak görevi gören parçalar vardır. Bunlar plastik yada metal olabilir. Bakım yapmak istersek bu kapakları çıkartıp rulmanı temizleyip yağlayabiliriz. Rulmanlar ABEC değeri diye tabir edilne bir standart vardır. Annular Bearing Engineering Committee nin baş harflerinden oluşur. Amerikalı rulman üreticileri tarafından kullanılan bir stadarttır. 1-2-5-7-9 standartlarında rulmanlar kullanılabilir agresif patende.
Teker - Wheel
Agresif patende en önemli unsurlardan birisi tekerdir. Teker iki kısımdan oluşur. İç jant kısmı ve dış lastik kısmı. Tekerlerin sertliği Shore cetveline göre ifade edilir.
A ile gösterilir. 85A dan 105A arasında değişir agresif paten tekerleri. 85A - 88A tekerler Soft teker. 89A - 92A tekerler Hard tekerler olarak geçer. Soft tekerler daha komforludur. Ama sert tekerlerde daha hızlıdır. Teker çapları 60 mm e kadar çıkabilir. Büyül tekerler yüksek hız verir ancak küçük tekerlerde kontrol daha iyidir. Antirocker 95A yada 105A olurlar. çaplarıda 40-50 mm arasıdır.
kaynak www.patenturk.net
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder